Profil Zaufany to zestaw danych identyfikujących osobę w usługach elektronicznych administracji publicznej, składający się z imienia, nazwiska, daty urodzenia oraz numeru PESEL. Umożliwia on potwierdzenie tożsamości w systemach teleinformatycznych oraz składanie wniosków elektronicznych z podpisem potwierdzonym tym Profilu. Zakładany jest bezpłatnie i ma ważność przez 3 lata, z możliwością samodzielnego przedłużenia.
Profil Zaufany można założyć przez internet, korzystając z konta bankowego, systemu Envelo Poczty Polskiej, dowodu osobistego z warstwą elektroniczną lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Alternatywnie można go utworzyć online i potwierdzić w wyznaczonym Punkcie Potwierdzającym. Proces rejestracji rozpoczyna się na stronie pz.gov.pl, gdzie użytkownik wybiera dostawcę tożsamości oraz postępuje zgodnie z instrukcjami banku.
Dla mBanku, po zalogowaniu, należy przejść do zakładki E-urząd i zweryfikować poprawność danych. Możliwość sprawdzenia statusu Profilu Zaufanego dostępna jest ponownie na pz.gov.pl. Szczegółowe informacje o procesie rejestracji są dostępne na wymienionych stronach rządowych.