Uchwałą nr 875/XLVII/06 z dnia 24 kwietnia 2006 roku Sejmik Województwa Pomorskiego przyjął do realizacji Regionalny Program „Przedsiębiorczy Pomorzanin".
Celem programu jest aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w województwie pomorskim poprzez wspieranie samozatrudnienia i tworzenie nowych miejsc pracy
w sektorze MSP oraz promocję przedsiębiorczości i samozatrudnienia na rzecz osób bezrobotnych.
Termin realizacji Programu: od czerwca do grudnia 2006 roku.
Beneficjenci Programu: ok. 300 osób bezrobotnych w skali województwa
Celem programu jest aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w województwie pomorskim poprzez wspieranie samozatrudnienia i tworzenie nowych miejsc pracy
w sektorze MSP oraz promocję przedsiębiorczości i samozatrudnienia na rzecz osób bezrobotnych.
Termin realizacji Programu: od czerwca do grudnia 2006 roku.
Beneficjenci Programu: ok. 300 osób bezrobotnych w skali województwa
- zamierzające podjąć samozatrudnienie;
- osoby, dla których zostaną utworzone z Funduszu Pracy nowe miejsca pracy w sektorze MSP.
Rolę koordynatora Programu „Przedsiębiorczy Pomorzanin" pełnił Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku natomiast realizatorami przedsięwzięcia były powiatowe urzędy pracy województwa pomorskiego.
Program był realizowany w oparciu o dwa obszary:
Program był realizowany w oparciu o dwa obszary:
- samozatrudnienie osób bezrobotnych
- tworzenie nowych miejsc pracy dla osób bezrobotnych w sektorze MSP.
Program przewidywał następujące działania:
- Promocję.
- Współtworzenie bazy danych w zakresie wspierania przedsiębiorczości.
- Wspieranie przedsiębiorczości osób bezrobotnych.
- Tworzenie nowych miejsc pracy dla osób bezrobotnych w sektorze MSP.
Powiatowy Urząd Pracy w Chojnicach realizował powyższy program w okresie od czerwca do grudnia 2006 roku. Łącznie w programie uczestniczyło 46 osób bezrobotnych i 16 firm z terenu powiatu chojnickiego. W ramach programu 22 osoby bezrobotne otrzymały jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej (w tym 5 kobiet i 17 mężczyzn) w łącznej kwocie 253.100 zł. Działalność gospodarczą rozpoczęła 1 osoba z terenu miasta Chojnice, 11 osób z gminy Chojnice, 1 osoba z miasta Brusy, 4 osoby z gminy Brusy, 5 osób z gminy Czersk.
18 dotacji udzielono na działalność usługową (dominowały usługi remontowo - budowlane, usługi spawalnicze, usługi stolarskie, 3 dotacje na działalność handlową, 1 dotację na działalność produkcyjną w zakresie wyrobów stolarskich i ciesielskich dla budownictwa.
W ramach programu zawarto 16 umów z pracodawcami na utworzenie 24 nowych miejsc pracy w ramach kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanych bezrobotnych w łącznej kwocie 262.500 zł. W tym pracodawcy z terenu miasta Chojnice 4 umowy na 6 miejsc pracy, gminy Chojnice 1 umowa na 1 miejsce pracy, miasta Brusy 5 umów na 9 miejsc pracy, gminy Brusy 3 umowy na 4 miejsca pracy, miasta Czersk 1 umowa na 2 miejsca pracy, gminy Czersk 2 umowy na 2 miejsca pracy.
Dzięki finansowemu wsparciu zaktywizowano osoby bezrobotne na następujących stanowiskach pracy: murarz, cieśla, stolarz, mechanik samochodowy, ślusarz, sprzedawca, frezer, kucharz, barman, kierowca, itp.
18 dotacji udzielono na działalność usługową (dominowały usługi remontowo - budowlane, usługi spawalnicze, usługi stolarskie, 3 dotacje na działalność handlową, 1 dotację na działalność produkcyjną w zakresie wyrobów stolarskich i ciesielskich dla budownictwa.
W ramach programu zawarto 16 umów z pracodawcami na utworzenie 24 nowych miejsc pracy w ramach kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanych bezrobotnych w łącznej kwocie 262.500 zł. W tym pracodawcy z terenu miasta Chojnice 4 umowy na 6 miejsc pracy, gminy Chojnice 1 umowa na 1 miejsce pracy, miasta Brusy 5 umów na 9 miejsc pracy, gminy Brusy 3 umowy na 4 miejsca pracy, miasta Czersk 1 umowa na 2 miejsca pracy, gminy Czersk 2 umowy na 2 miejsca pracy.
Dzięki finansowemu wsparciu zaktywizowano osoby bezrobotne na następujących stanowiskach pracy: murarz, cieśla, stolarz, mechanik samochodowy, ślusarz, sprzedawca, frezer, kucharz, barman, kierowca, itp.